Parašė Profesorius, 2015/12/08
Ir staiga išgirdau šūvio garsą. Kažkas į mane šovė. Ogi mano buvęs sėbras, kuris plėšia tą patį traukinį nutarė, kad jis labai taiklus šaulys. Ufff, gerai, kad tai ne realybėje – tai stalo žaidimas Colt Express.
Traukinys. Jis čia svarbiausias. Kūrėjai galėjo traukinį atvaizduoti tiesiog kortomis, bet………. Užsispyrė – traukinys turi būti bent kiek panašus į traukinį, o ne tik paveiksliukas. Užsispyrė ir pasiekė ko norėjo. Tiesa, kliūčių buvo ir nemažai. Reikėjo įtilpti ir į biudžetą, ir kad būtų konstrukcija lengvai surenkama. Po daugelio bandymų, pagaliau pavyko ir……… Rezultatas pranoko visus lūkesčius.
Kur tik žaidimą pristatinėdavo, jis sulaukdavo didelio dėmesio. Pradžioje, vien dėl to, kad jame yra traukinio modelis, po kurį gali lakstyti žaidėjų valdomi banditai. Vėliau pasirodė, kad žaidimas dar ir geras. Netgi labai.
Daugelis šį žaidimą priskiria šeimyninių žaidimų klasei. Žinoma, žinoma, pagal taisyklių aiškumą ir paprastumą tai taip, jį įveiks ir šešiametis. (ant dėžutės nurodyta 8+, bet manau ir 6+ įveiktų). O štai pagal tai, kad žaidėjai gali kenkti vienas kitam ir būtinai tai darys žaidime, tai jau visiškai nepanašu į taikų šeimyninį pasisėdėjimą.
Laukiniai vakarai. Traukinys ramiai stumiasi bėgiais priekin lenkdamas kaktusus ( beje jie žaidime taip pat yra), akmenis, dykras, slėnius ir kalvas. Atrodo viskas taikiai. Bet jūs atkreipkite dėmesį, kas vyksta pačiame traukinyje. Ogi ten banditų gauja begėdiškai plėšikauja.
Šiame žaidime jūs įsikūnysite į vieną iš banditų plėšiančių traukinį. Jūsų tikslas kuo daugiau prisiplėšti ir gale žaidimo tapti pačiu turtingiausiu apiplėšiku laukinių vakarų istorijoje (turtingiausias apiplėšikas (apiplėšikas – ką tik apiplėšimą įvykdęs plėšikas) laimi žaidimą). Ir nemanykite, kad gauja tokia jau darni ir vieninga. Banditėliai nepraleidžia progos pykštelti iš pistoleto vieni į kitus, ar trinktelti veidant ir apkraustyti sėbro kišenes.Papildoma motyvacija šaudyti į sėbrus taip pat ir tokia, kad taikliausias šaulys vakaruose gaus didingą 1000 dolerių premiją. O tai šiame žaidime išties nemažai.
Taigi, dabar detaliau. Galėsite daryti štai ką: lakstyti po traukino vagonus, užlipti ant stogo ir ten taip pat lakstyti. Traukinio viduje galėsite grobti pinigų kapšus ir deimantus. O jeigu pavyks nusigauti iki garvežio ir iš ten kažkaip išvilioti seifą saugantį maršalą, tai galbūt jums pavyks pagrobti seifą-lagaminą su 1000 pinigų. Taigi paskaičiuokime – jei pagrobi seifą ir esi geriausias šaulys – jau turi kišenėje 2000 pinigų. O tai jau tikrai apvali sumelė, ir būk tikras, kad kiti banditėliai vaikysis tave po visą traukinį bandydami atimti seifą. (kad atimt seifą-lagaminą tereikia gerai užvažiuoti sėbrui į fizionomiją, seifas tuoj iškris iš rankų ir bus galimybė jį pasiimti). Tik venkite maršalo, bo ano darbas saugoti keleivius ir jų turtą nuo tokių nusikalstamų elementų kurie dabar ir siaučia traukinyje. Jeigu banditas atsiduria viename vagone su maršalu, tai kaip mat neša kudlas ant stogo ir dar pavymui būna pavaišinamas kulka nugaron.
Trumpai apie mechaniką.
Visi veiksmai atliekami kortų pagalba. Visi žaidėjai turi vienodas kortas, tik patys personažai turi unikalias savybes, kurias reikia tinkamai išnaudoti.
Pradedant pirmu žaidėju visi deda atverstas kortas su veiksmais, taigi galima planuoti, kai matai ką žada daryti prieš tave esantys žaidėjai, bet…….Būna situacijos, kai galima dėti kortas užverstas, todėl tai įneša šiek tiek neapibrėžtumo ir galimybę blefuoti. Jau tada reikia bandyt atspėti kitų banditų užmačias. Taigi, štai tai tokia paprasta veiksmų programavimo mechanika. Žinoma yra vietos ir taisyklėse neaprašytoms deryboms. Nes dažna situacija, kai gali šauti pasirenkant vieną ar kitą banditėli ir štai jie bando nusukti vamzdį nuo savęs. ( nešauk į mane, šauk į jį, matai, kad jis tiek daug visko prigrobęs). Šaudydamas ne tik pretenduoji tapti geriausiu šauliu, bet ir dar kenki kitiems banditams užteršdamas jų kaladę kulkų kortomis, kurios nieko gero nedaro, taik užima vietą.
Įspūdžiai
Patys puikiausi. Jeigu jums patinka žaidimai su didele tiesiogine interakcija tai žaidimas kaip tik jums. Pats procesas nesudėtingas, spredimus galima priimti greitai. Net ir šešiese žaidžiant lengvai įtelpama į ant dėžutės nurodytą partijos laiką 30-40 min. Žaidimas puikiai sukasi su bet kokiu žaidėjų skaičiumi. Daug veiksmo, dinamikos ir žaidimas labai atmosferinis. Tikrai galima įsijausti į laukinių vakarų herojaus rolę. (bandito rolę :P). Komponentai puikios kokybės, nors banditus atstovauja meeplai, o ne miniatiūros, bet tai atmosferiškumo negriauna.
Yra jau pasirodęs pirmasis žaidimo papildymas, kuris įneša daug naujovių ir tikrai yra vertas dėmesio.
Ir sklando gandas, kad labai norint šį žaidimą galima atrasti kur nusipirkti ir mūsuose.
Net ir su papildymu. Bet apie papildymą – kitą kart.
p.s. pamiršau paminėti tokią nereikšmingą smulkmeną kad žaidimas turi keletą apdovanojimų. ( na kokius 8 tai tikrai)