Descent 2ed. Tai kaiiiiiiiiiiiiiiii požemiai ;) Pirmoji kampanija. Pirmi įspūdžiai.

Parašė Profesorius, 2012/12/05

Prieš keletą metų žaidžiau keletą partijų Descent 1ed. Žaidimas pasirodėsi neblogas, bet kiek per ilgas. Maždaug viena partija užtrukdavo apie 6h. Pakankamai ilgai, man per ilgai. Visa kita buvo visai neblogai. Taigi nuo to laiko vis ieškojau geresnio žaidimo šia tema, bet taip ir neatradau. Dabar, kai pasirodė Descent 2ed, partijų laikas žymiai sutrumpėjo, galima įtilpti į 2h, taigi pagrindinis man užkliuvęs dalykas buvo panaikintas.
Žaidimo dėžė taip pat gerokai sumažėjo. 1ed „karstą” tikrai nepatogu transportuoti. 2ed ir žemėlapis spalvingesnis, tikrai kokybiškas, o figūrėlės kokybiškos, atitinkančios Fantasy Flight kokybės kartelę. Lyginant su 1ed, 2ed taisyklės supaprastintos, bet dėl to žaidimas nepasidarė prastesnis. Jis pagreitėjo, bet vistiek labai dinamiškas ir reikalaujantis svarbių taktinių sprendimų. Net viena klaida galilabai smarkiai atsirūgti, kuo ir įsitikinau po keleto įvadinių partijų. Pasiaiškinę taisykles (apie 15min) sėdome lieti kraujo. Taip vadinosi pirmoji misija – First Blood. Herojų tikslas buvo užlenkti Ettiną, o overlordo (monstrų valdovo) tikslas, kad tam tikras kiekis Goblinų išneštų sveiką kailį. Nepasakosiu kokią strategiją naudojome (nes gal patys kada žaisite ir norėsite tai atrasti), bet herojai šį kartą šventė pergalę.

Misijos eigoje vienas herojus buvo Ettino smarkiai aptalžytas ir kurį laiką voliojosi be samonės, bet vėliau atsigavo ir padėjo kolegoms šioje kovoje siekti pergalės. Užsiminsiu tik tiek, kad jei galima įsigyti kokį ginklą su „stun” savybe, tai reikia jį būtinai įsigyti, nes tai labai praverčia. Antroji misija susidėjo iš dviejų dalių. Pirmojoje herojams reikėjo neleisti goblinams pavogti grūdų (viso 4 maišai), misiją įvykdėme pusėtinai. Kadangi padarėme jau pačioje pradžioje keletą lemiamų klaidų, tai apie herojų laimėjimą nebuvo ir kalbos. Taigi pavyko tik išlyginti rezultatą. 2 maišai grūdų pavogti. 2 išsaugoti. Atroji misijos dalis nuo pat pradžių atrodė neįveikiama. Jau nuo pat pradžių overlordas grąsino nuodingų vorų gauja ir už durų laukiančiu drakonu. Ypač grėsmingas rodėsi darkoniuks. Bet kai prasidėjo kovinė sumaištis, drakonui ne kažką sekėsi ir herojai sušokę užlupo vargšą drakonėlį, taip ir nepadariusį didesnės žalos.

Tiesa sakant, daugiau bėdos buvo su vorais, kurie suspėjo visus apkandžioti ir apnuodyti. O kol apnuodijimo efekto nenusijami, tol kiekvieną ėjimą mažieja givibė. Gerai, kad vienas iš herojų turėjo gydomųjų galių, jo dėka visa komanda ir gydėsi. Taigi pergalė rodėsi jau pasiekiama ranka. Reikėjo neleisti pasprukti overlordo leitenantui. O iš overlordo kariuomenės beliko tik leitenantas (pakankamai stiprus monstriukas su tikrai labai daug gyvybinių jėgų) ir gauja goblinu į kuriuos herojai jau žiūrėjo kaip į įkyrius uodus, kuriuos prie progos reiktų pritrėkšti. Ir…………………herojų komanda vė padarė grubią taktinę klaidą. Leitenantui pavyko be kovos išnešti kudlas. Tai dar kartą įrodo, kad žaidime ne kauliuko sėkmingas ridenimas, o teisinga taktika yra esminis dalykas.

Žaidime išties daug galimybių, visokie ginklai, daiktai,stebuklinos galios. Kai kuriuos gauni pradžioj, kai kuriuos randi tyrinėdamas požemius, kai ką galima nusipirkti, jei pinigų pakanka. Visų herojų savybės skiriasi. O jų nemažai. Ir judėjimo greitis ir atakos stiprumas, gynyba ir tt.
Ginklai leidžiantys atakuoti iš toli, kiti tik iš arti, bet skiriasi jų galima maksimali žala. Matomumo zonos, herojai ir monstrai turi matyti vieni kitus, kad galėtų atakuoti. Žinoma, svarbu komandinis žaidimas, nes visi herojai yra viena komanda kovojanti prieš overlordo vadovaujamus monstrus. Taigi visi sprendimai dažniausiai priimami ne individualiai, o pasitarus su bendražygiais. Jei žaisti individualiai, tai herojams bus tikrai ne kažką. Perėjus misiją gauni patirties taškus. Jų prikaupus tam tikrą kiekį galima pagerinti herojaus savybes (renkamasi iš specialių kortelių, o pasirinkti nėra taip paprasta, nes visos atrodo geros).

Išvados. Žaidimas labai patiko. Tai kol kas geriausias nuotykinis-rpg dungeon crowler‘is. Taktiniai sprendimai jama viršų prieš kauliukų randomą. Kauliukinė kovų sistema visiškai neužkliuvo. Atmosfera ir įtraukimas garantuotas.