Stalo žaidimas: Ghost Stories

Parašė Profesorius, 2010/01/27

straipsnis iš  puslapio www.exonngames.com    originalas guli čia

2008-2009 metai pasižymėjo, kaip kooperatinių žaidimų metai. Būtent šiais metais buvo išleistas “Pandemic”, netrukus po to pasirodė “Ghost stories”. Būtent šį žaidimą ir apžvelgsiu.

Kūrėjas: Antoine Bauza

Žaidimo tipas: “Kooperacinis”

Žaidėjų skaičius: 2-4

Žaidimo trukmė: 60 min

Kategorija: Viduramžiai, mistika

Mechanika: Kooperacinis žaidimas, kintanti žaidimo lenta, kintantčios žaidėjų galios, kauliukų ridenimas

“Ghost stories”- kooperatinis žaidimas skirtas 2-4 žaidėjams. Originalioje pakuotėje nėra taisyklių skirtų vienam žaidėjui tačiau labai sėkmingai galima žaisti vienam valdant du ar daugiau veikėjų. Žaidime lošėjai valdo herojus kurie stengiasi apginti mažą Japonijos kaimelį nuo jį puolančių šmėklų. Žaidėjai bando nugalėti žaidimą. Žaidimą išleido “Repos Production”. Tai yra ta pati firma kuri išleido daug kam žinomą vakarėlių žaidimą “Ca$h ‘n Gun$.” Žaidimo tematika – smarkiai įtakota rytų kultūros. Žaidėjų herojai – “vienuoliai Taoistai”. Norint laimėti žaidimą veikėjai privalo apginti kaimelį nuo jį puolančių šmėklų bei nužudyti pabaisą – devynių pragaro vartų sergėtoją “Wu Feng”.

Žaidimo komponentai:

Visi žaidimo komponentai yra pagaminti kokybiškai. Dėžėje žaidėjai ras storo kartono korteles (panašaus dydžio kaip žaidime “Blue moon city”) žyminčias miestelio rajonus. Žaidimo pradžioje jos yra atsitiktinai sudėliojamos į 3×3 kvadratą, tokiu būdu kiekvieną kartą gaunama vis skirtinga žaidimo lenta.

Kaimo kortelės

Veikėjų lenteles. Jos pagamintos iš kiek plonesnio kartono tačiau tokio storio visiškai pakanka. 5 šešiabriaunius kauliukus (tiesa, ant nei vieno iš jų neišvysime mums įprastų skaičius žyminčių akučių) ant keturių kauliukų vietoj įprastų akučių yra sužymėtos skirtingos spalvos. Žaidimo metu šie kauliukai yra naudojami šmėklų žudymui. Penktasis kauliukas yra juodas bei didesnis už likusius, turi dvi tuščias plokštumas, o ant kitų plokštumų yra pavaizduotos ikonos. Šis kauliukas naudojamas nustatyti prakeiksmui.

Kauliukai

4 plastmasines, skirtingų spalvų, veikėjų figūrėles, 8 juodos figūrėlės vaizduojančios šmėklas. Malka iš 55 kortų vaizduojančių šmėklas puolančias kaimelį. Žaidžiant keturiese reikės nugalėti mažiausiai 45 šmėklas ir Wu Feng’ą. Šmėklų kortos yra 5 spalvų. Keturios spalvos atitinka žaidėjų spalvas, penktoji spalva yra juoda. Jei žaidimas yra žaidžiamas mažiau nei 4 žaidėjų, iš šmėklų kaladės yra išimama po 5 šmėklų kortas už kiekvieną nedalyvaujantį žaidėją. Jei žaidžiama trise – išimamos 5 kortos, jei 2 -10. Taip pat žaidime yra malka iš 10 kortų su skirtingais “Wu Feng” demonais.

Wu-feng kortos

Žaidimo pradžioje atsitiktine tvarka yra išrenkamas vienas (jei žaidžiama lengviausiu lygiu) iš šių demonų ir padedamas ant dešimties šmėklų kortų krūvelės viršaus, likusios šmėklų kortos yra sumaišomos ir dedamos ant Wu Feng kortos. Wu Feng kortos yra tokio pat dydžio kaip ir šmėklų kortos, tačiau jų nugarėlės skiriasi. Kortos yra silpniausia komponentų dalis, nes pagamintos iš nestoro kartono ir intensyviai naudojant turėtų susidėvėti. Taip pat kai kurie žaidėjai skundžiasi jog jų šmėklų kortų malkose ne visos kortos yra vienodo dydžio, kartais pasitaiko, kad kelios kortos yra šiek tiek didesnės nei likusios. Asmeniškai man, žaidime labiausiai patinka 2 auksinės Budos statulėlės.

Buda

Tokie maži ir mieli daikčiukai visuomet pakelia žaidimą į aukštesnį lygį. (Taip pat kaip ir sojos lėkštutės žaidime “Wassabi” arba petri indeliai “Pandemic” žaidimo papildyme “On the brink”). Budos statulėlės yra naudojamos apsaugoti žaidėjus nuo šmėklų bei jas žudyti. Žaidime apstu kartoninių žymeklių. Visi žymekliai pagaminti iš storo kartono. Visumoje žaidimo komponentai pagaminti gerai, visos iliustracijos ryškios ir atrodo patraukliai. Verta pastebėti jog net ir esant tokioms pačioms šmėklų kortoms, jų iliustracijos skiriasi. Pilnai išdėliotas ant stalo žaidimas atrodo patraukliai.

Žaidimas ant stalo

Šmėkla

Veikėjas

Šmėklos korta

Žaidimo eiga:

Žaidimas vyksta žaidėjams atliekant savo ėjimus paeiliui. Kiekvieno žaidėjo ėjimas susideda iš dviejų fazių Yin ir Yang. Yin fazė yra skirta šmėkloms. Šios fazės metu aktyvuojasi šmėklų, kurios yra ant žaidėjo lentelės sugebėjimai, jei visos trys vietos skirtos šmėkloms yra užpildytos, žaidėjas praranda vieną gyvybę. Taip pat yra atverčiama viršutinė korta iš šmėklų malkos. Visos šmėklos yra turi tam tikrą spalvą. Naujai ištraukta šmėkla yra padedama ant to žaidėjo lentos kurio spalvą ji atitinka. Jei šmėkla juoda – ji dedama ant ją ištraukusio žaidėjo lentelės. Jei visi laukeliai ant žaidėjo lentelės yra užpildyti, šmėkla yra dedama ant bet kurio kito žaidėjo lentelės. Jei visų žaidėjų lentelės yra užpildytos, nauja šmėkla netraukiama.

Yang fazės metu žaidėjas gali perkelti savo vienuolio figūrėlę nuo vienos kortelės ant kitos, kovoti su greta esančiomis šmėklomis ar prašyti kaimiečių pagalbos. Kiekviena kortelė žaidėjams leidžia atlikti skirtingus veiksmus. Perkelti kitų žaidėjų figūrėles, prašyti Budos pagalbos ar savo gyvybės taškų sąskaita žudyti šmėklas. Taip pat šios fazės metu žaidėjas gali panaudoti savo vienuolio ypatingą sugebėjimą. Kiekvienas vienuolis turi 2 skirtingus sugebėjimus. Kuris iš jų bus naudojamas žaidimo metu yra nusprendžiama prieš žaidimo pradžią.

Kaip ir minėjau anksčiau, žaidėjai privalo nužudyti visas šmėklas. Likus 10 kortų šmėklų krūvelėje prisikelia “Wu Feng” šmėkla. Ją nužudyti yra sunkiau nei paprastas šmėklas ir tai žaidėjai turi atlikti per 10 ėjimų (kol nepasibaigia kortos šmėklų krūvelėje). Pasirinkus sudėtingesnį sunkumo lygi gali būti daugiau nei viena “Wu Feng” korta. “Wu Feng” nužudymas – tai vienintelis būdas laimėti žaidima, tačiau kaip ir žaidime “Pandemic” pralaimėjimui yra daug daugiau kelių. Jei šmėklos užverčia 4 bet kurias kaimelio korteles, žaidėjai iškarto pralaimi. Jei šmėklos užverčia 3 vienoje eilėje esančias kaimelio korteles, žaidėjai pralaimi. Jei visi žaidėjai miršta – jie pralaimi. Baigiasi kortos šmėklų malkoje – taipogi pralaimėjimas.
Mano nuomonė apie žaidimą

Kadangi po “Pandemic” pabandymo labai pradėjo patikti kooperatiniai žaidimai, labai norėjau išbandyti “Ghost stories”. Jau buvau girdėjęs legendų apie tai kaip sunku nugalėti šį žaidimą, tačiau nesitikėjau jog tai iš tiesų bus taip. Pasirodo net ir žaidžiant lengviausiu lygiu pirmieji kartai – garantuotas pralaimėjimas. Jei jūsų tikslas būtinai laimėti ir pralaimėdami imate nervintis, tuomet šitas žaidimas jums tikrai netiks. Žaidėme keturiese tris partijas iš eilės. Kiekviena partija truko šiek tiek ilgiau nei nurodytos 60 minučių, tačiau neužtruko perilgai. Nuo pat pirmųjų ėjimų žaidimas ima daryti spaudimą žaidėjams. Nežinau ar tai gerai ar ne (asmeniškai man tai nelabai patiko), bet žaidime niekuomet nenutinka nieko gero. Visos ištrauktos kortos yra blogos, tik vienos blogesnės už kitas. Net ir nugalėjus šmėklą pasitenkinimas pergale trunka labai trumpai. Nes kito ėjimo metu atsiranda nauja šmėkla. Kai kurios nužudytos šmėklos suteikia tam tikrus apdovanojimus. Žaidėjai gali gauti papildomų žetonų kurių pagalba gali žudyti šmėklas, tačiau sekanti ištraukta šmėkla gali uždrausti juos naudoti ir pasitenkinimo nebelieka.

Gerosios žaidimo pusės:

Žaidimo komponentai pagaminti pakankamai gerai, ant stalo žaidimas atrodo puikiai. Mechanikos puikiai dera su tema. Kaip ir daugelis šiuolaikinių žaidimų, šis siūlo kintančią žaidimo lentą ir tai užtikrina aukštą išliekamąją vertę. Keli sunkumo lygiai. Žaidžiant neatrodo jog tai paprastas galvosūkis kurį reikia išspręsti.

Blogi dalykai:

Sėkmė!!! Didelė dalis žaidimo mechanikų remiasi kauliuko ridenimais. Žinoma šį sėkmės faktorių reikia stengtis kiek įmanoma labiau sumažinti, bet net ir sukūrus planą kaip tai padaryti labai dažnai jis būna paremtas kelių ėjimų į priekį, tačiau per šiuos ėjimus būna ištraukiamos šmėklų kortos kurios dažniausiai visiškai pakeičia situaciją ant stalo ir sugalvotas planas tampa nieko vertas. Kartais keli blogi kauliukų metimai gali labai smarkiai pabloginti situaciją ant stalo ar net reikšti pralaimėjimą. Taigi ilgalaikių strategijų kurti neišeina ir visuomet reikia priiminėti tik taktinius sprendimus. Kitaip sakant tik žaidimas diktuoja situacijas ir valdžios perimti į savo rankas praktiškai nesigauna. Tai nebūtinai turi būti blogas dalykas, tačiau tai man nepatiko. Nors kiekvienos partijos metu žaidimo lenta atrodo vis kitaip, bet žaidėjų veiksmai yra tie patys, pagrindinių šmėklų kaladė visuomet ta pati ir dažniau žaidžiant žaidimas gali pasirodyti kiek pasikartojantis. Žaidėjams kurie nekenčia kauliukų ridenimo taip pat nerekomenduoju šio žaidimo. Taisyklių knygelė nėra labai gerai išdėstyta. Žaidimo metu reikdavo kartais ją pavartyti ir ne visuomet būdavo aiški sakinių formuluotė. Žaidimo metu kai kurios situacijos gali būti traktuojamos dviprasmiškai ir apie tai taisyklių knygelėje nieko neužsimenama.

Visumoje žaidimas yra gan neblogai sukurtas, tačiau ne visiems gali patikti žudyti šmėklas. Taip pat jis netiks nemėgstantiems pralaimėti. Mums buvo smagu praleisti kelias valandas prie šio žaidimo gelbstint Japonijos kaimelį. Gaila bet taip nei karta ir nelaimėjome. Jei dar pasitaikys proga prisėsti prie šio žaidimo, aš su malonumu tai padarysiu.

Exonn vertinimas:

Žaidimo komponentai: 8

Žaidimo trukmė: 8

Žaidimo taisyklės:6

Žaidimo ilgaamžiškumas: 7

Bendras įvertinimas 7/10