Stalo žaidimas Nexus Ops

Parašė Profesorius, 2012/12/04

Žiaurių mūšių ir slaptų operacijų žaidimas skirtas 2 – 4 žaidėjams. Taip parašyta ant žaidimo dėžutės. Taip, mūšių šiame žaidime tikrai nestinga, nes tai ir yra žaidimo pagrindas.

Tolimi 2315m. Žmonės nedideliame tolimos planetų sistemos mėnulyje aptiko labai vertingą energetinį resursą – rubium. Godžios korporacijos išsiuntė savo karius, kad užsigrobti vertingą teritoriją. Ir užviro nuožmi kova……

Seniai jau tykojau šio žaidimo, kurio jau ilgai nebuvo prekyboje. Ir štai Fantasy Flight Games nudžiugino – perleido šį žaidimą. Ir netgi įvedė naujovių. Taigi dabar galima žaisti arba senąją žaidimo versiją arba naująją, kaip kam labiau patinka.

Tai greitas, taktinis-karinis žaidimas, trunkantis 45 – 90min. Ir tikrai dinamikos žaidime daug, jau po keletos ėjimų prasideda konkurencinė kova. Kiekvienas žaidėjas atstovauja vieną iš korporacijų (jų visų kariai vienodi ir su vienodomis savybėmis). Tikslas surinkti 12 taškų, o tai galima padaryti be gailesčio lupant priešininkus. Tai apsprendžia žaidimo mechanika. Šiame žaidime tikrai nepasiteisins armijos kaupimo ir laukimo taktika, nes dažniausiai pergalės taškai gaunami laimėjus mūšį ar įvykdžius slaptas misijas (kurių įvykdymui dažniausiai taip pat reikia kovoti). Žinoma, yra žaidime ir ekonominė dedamoji. T.y. teritorijos kuriose gaunami resursai, už kuriuos perkama kariuomenė. Taigi savo resursines teritorijas reikia akylai saugoti, o iš priešo stengtis atimti. Jei jau turite teritoriją su „gamykla” kuri generuoja 2 rubium‘o, tai ruoškitės – tikrai sulauksite „svečių”. Pradžioj, kokia bebūtų jūsų situacija, labiausiai verta kuo labiau tyrinėti ir užiminėti naujas teritorijas. Nes jeigu to nepadarysite jūs – tai padarys jūsų priešininkai. Tyrinėjant galima atrasti naujas rubium „gamyklas”, o taip pat karių, kurie iškart prisijungs prie jūsų armijos. Taigi pasistatom kiek įmanoma daugiau pačių paprasčiausių ir pigiausių karių – human‘ų ir pirmyn.

Kariai žaidime 6 skirtingų rūšių: human, fungoid, crystaline, rock straider, lava leaper ir rubium dragon. Figūrėlės tikrai gražios, kokybiškos ir gerai detalizuotos.Nieko keisto – čia gi FF. Visi kariai turi skirtingas spec. savybes, jie yra skirtingo taiklumo ir žinoma, kuo geresnis „unitas” tuo jis brangesnis. O vat štai gynyba visų vienoda – jokių sužeidimų, jei jau priešas pataikė į jūsų pakaliką, tai jam iškart ir amen. Todėl visada labai populiarūs patys pigiausi, paprasčiausi, netaikliausi kariai – human‘ai. Jie dažniausiai siunčiami į mūšį kartu su labiau vertingais kairiais ir human‘ų vaidmuo – patrankų mėsa.Visos kovos vyksta metant kauliukus, bet procesas valdomas, nes kaip minėjau yra labai taiklių karių – pvz rubium dragon pataiko, kai išridenate 2+, o human‘as tik 6+.

Ir tokioje situacijoje pirmas atakuos drakonas, nes jo iniciatyva didesnė, taigi greičiausiai human‘as bus nukeptas anksčiau nesi suspės kontraatakuoti. Žaidimo žemėlapis sudarytas iš „hexų” ir kiekvieną partiją „hexai” išdėliojami atsitiktine tvarka. Tik monolitas ir žaidimų pardinės lokacijos būna ten pat. „Hexai” – būna skirtingi, tai gali būti kalnai, lava, miškas, kristalai.

Ir, žinoma, tai yra svarbu, nes skirtingose teritorijose – skirtingi efektai. Pvz į lavą negali įžengti human‘ai, o į monolitas uždrausta zona ne tik human‘ams, bet taip pat fungoid‘ams ir crystallin‘ams. Miškuose geriau kovoja fungoid‘ai, bet jeigu jie įžengia į kristalų hexą, tai jtada jie jaučiasi toli už savo komforto zonos, neaišku apie ką galvoja ir , žinoma, labai prastai kovoja. Taigi kiekvieną ėjimą žaidėjui tenka rinktis, kokius karius pirkti ir kur juos siųsti. O gal verčiau pataupyti ir įsigyti vieną kitą rubium drakoną?.

Žaidime taip pat yra ir taktikos kortos, kurios gaunamos dviem būdais: kai jusų kariai kontroliuoja monolitą – tada kiekvieną ėjimą galite traukti po 2 taktikos kortas arba kai gaunate nuo ko nors per kaulus – tada kaip kompensaciją už pralaimėjimą gaunate 1ą taktikos kortos. O kortų yra tikrai gerų, kurios tikrai gali nulemti mūšio baigtį. Žaidimas puikiai žaidžiasi su bet kokiu žaidėjų skaičiumi, žinoma, kai žaidžiama 3se , reikia atidžiau žaisti, kad nei vienas iš oponentų nebūtų paliktas taikiai ir ramiai didinti savo armiją. Žaidimo trūkumas, toks pats, kaip ir pirmosios žaidimo versijos – per maži teritorijos hexai. Kai į vieną teritoriją susigrūda dvi didelės armijos, jos sunkiai telpa. Dar kai kam gali užkliūti, kad žaidimo žemėlapyje labai daug spalvų, per daug marga – bet man tai tiko pagal žaidimo legendą – mūšiai vyksta tolimos planetos palydove, o ten gamta visiškai kitokia nei pas mus. Taigi šis ilgai mano lauktas žaidimas manęs tikrai nenuvylė. Jau daug partijų žaista ir dar daug bus ateity žaidžiama, nes kol kas dar ne visi žaidimo režimai išbandyti, o su „alternate units” tik keletas partijų už nugaros.