Stalo žaidimas. PENTAGO

Parašė Profesorius, 2009/10/07

PENTAGO

Padėk – pasuk – laimėk sudėjęs į eilę penkis.

Šis paprastas iš pirmo žvilgsnio žaidimas surinko pakankamai įspūdingą apdovanojimų kolekciją (8-ios skirtingos premijos ir nominacijos)
Pentago ž;aidime dalyvauja du žaidėjai. Pradedantysis žaidejas deda rutuliuką į bet kurią žaidimo lauko vietą. Padėto rutuliuko perdėti negalima. Tada tas pats žaidėjas pasuka bet kurį žaidimo lauko kvadratą 90 laipsnių kampu pagal arba prieš laikrodžio rodyklę. Taip pat galima pasukti tą žaidimo lauko kvadratą, kuriame dar nėra padėta rutuliuko. Tada ėjimą daro priešininkas. Eiga tokia pati. Pirmiausiai deda rutuliuką, tada pasuka kvadratą.

Laimi žaidėjas, kuris pirmas sudeda 5 is rutuliukus į vieną eilę.

Eilė gali būti horizontaliai, vertikaliai arba įstrižai. Eilė gali užimti du arba tris žaidimo lauko kvadratus. Jei žaidėjas, padėjęs rutuliuką, sudeda eilę iš penkių rutuliukų, tai pasukti kvadrato nereikia. Jei abu žaidėjai, pabaigus ėjimą sudeda eiles iš penkių rutuliukų – lygiosios. Jeigu rutuliukai baigėsi, bet nei vienas iš žaidėjo nesudėjo eilės iš penkių rutuliukų – taip pat lygiosios.
Tai pilnos žaidimo Pentago taisyklės. Argi jos ne paprastos? O jums neprimena nuo vaikystės iki skausmo pažįstamo žaidimo “kryžiukai-nuliukai”?

Žinoma, bazinė Pentago idėja absoliučiai ta pati, bet galimybė pasukti žaidimo kvadratą viską verčia aukštyn kojom.
Jūs ką tik padėjote eilinį rutuliuką ir galvojate, kad laimėjimas ne už kalnų? Deja, deja. Jūsų priešininkas padėjo rutuliuką, ir pasuko žaidimo lauką! Penki svetimi rutuliukai įžūliai išsirikiavo tiesia linija. „Kaip aš galėjau taip apsižioplinti? (taigi visiška pagaida, oj, oj) – galvojate jūs…..ir tuoj pat pasiūlote sulošti dar vieną partiją;)
Iš principo sulošti Pentago verta jau vien dėl to, kad pajausti, kaip žaidimo kvadrato pasukimas kardinaliai keičia žaidimo situaciją. Nedidelis „fokusas su žaidimo lauko kvadratuko pasukimu” pasirodo ne šiaip sau pasukimas, o tiesiog POSŪKIS iš didžiosios P, kuris sukuria nepalyginamai įdomesnį žaidimą, negu „kryžiukai-nuliukai”. Beje, Pentago partija sužaidžiama labai greitai. Greitis priklauso nuo žaidėjų galvojimo laiko. Dažniausiai partija trunka 5-30min. Smagu, kad per valandą galima sužaisti keletą partijų, ar turėti „gerą laiką” per nedidelę pertrauką.

Prisipažinsiu, kad iš pradžių maniau, kad Pentago greitai atsibos. Kad greitai atrasiu laimėjimo strategiją ir kaip „kryžiukuose-nuliukuose” susidomėjimas nuslūgs. Pasirodo, kad atrasti universalią laimėjimo strategiją nepavyksta. Mėgėjams pamąstyti, taip pat yra kur pasiausti. Pabandykite mintyse suplanuoti ėjimus, mintyse vis pasukant žaidimo kvadratą ir jūs suprasite apie ką aš čia svaigstu. (mus net yra užpuolęs įtarimas, kad Pentago galima naudoti kaip treniruoklį, kuris lavina erdvinį mąstymą). Ir vis dėlto žaidimą nesudėtinga žaisti „ir mažiems ir dideliems”. Mes labai vertiname tokius universalius žaidimus ( ir paprastas ir sudėtingas tuo pačiu metu).
Pentago gamina švedų firma „Mindtwister AB”, ir gamina tikrai kokybiškai. Labai mieli, simpatiški rutuliukai ir žaidimo laukas iš puikaus plastiko su originaliu pasukimo mechanizmu. Žaidimo gabaritai nedideli, todėl žaidimas labai tinkamas kelionėms. Trumpiau tariant, vienareikšmiškai rekomenduojame abstrakčių žaidimų mėgėjams, o taip pat tiems, kas nori padovanoti originalią dovaną.

Čia galite pažaisti kompiuterinę Pentago versiją: http://www.pentago-online.com/