SŽ Terminai

– stalo žaidimas, stalo žaidimai

SŽŽ – stalo žaidimo žaidėja/as/ai

SŽŽŽ – stalo žaidimų žiaurus žaidėjas ;)

Ranka – kortos žaidėjo rankoje

Nusimesti ranką – nusimesti kortas iš rankos

Kaladė – kortų krūva iš kurios traukiamos kortos.

Diskardas – panaudotų kortų krūvelė

D6 – dice 6,  įprastinis kauliukas su 6 plokštumom. Galimi ir įvairūs  kiti kauliukai su atitinkamu plokštumų skaičiumi. (pvz,  D12)

Meeplas – vaikštukas, figūrėlė.  Dažniausiai sutinkamas tokios formos  meeplas:  meeplas
Randomas – atsitiktinumo faktorius sž-e.

Euro sž –  tipiniai atstovai: Settlers of Catan, Carcassone, Ticket to Ride ir pan.  Žaidimai su nedidele sąveika tarp žaidėjų, arba išvis  be jos, nebūtinai atmosferniai, dažniausiai figūrėlės medinės, su nedideliu atsitiktinumo faktoriumi. Dažniausias pergalės matas  – taškai.

Americ thrash sž – tipiniai atstovai: Descent, Twilight Imperium, Arkham Horror  ir pan. Dažniausiai didelė ir tiesioginė sąveikia tarp žaidėjų, atmosfera ir tema labai stipri, komponentai  –  detalizuotos miniatiūros, didelis atsitiktinumo faktorius, dažniausiai nuotykiniai, snukiadaužiniai žaidimai. Dažna pergalės sąlyga – sunaikinti priešininką(us).

Kooperaciniai ž   – kai visi žaidėjai priklauso vienai komandai ir žaidžia  prieš kartoną. T.y. prieš žaidimą. Tipiniai atstovai: Pandemic, Ghost Storys,  Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island.

Getaway sž –  žaidimai tinkami ir stalo žaidimų naujokams.

Pakirsti – specialiai atlikti veiksmą, dėl ko kurio žaidėjui ar žaidėjams apsunkinamas žaidimas (praranda pergalės taškų, nebegali įvykdyti tam tikros užduoties, atlikti reikalingo veiksmo ar pan.)

Pakirstukas  –  sž, kurio mechanika leidžia pastoviai  pakirtinėti kitus žaidėjus.

SŽ mechanika – žaidimo „varikliukas“, kurio dėka vyksta žaidimas ir pelnomi taškai ar siekiama  kokia nors kitokia numatyta laimėjimo sąlyga.  Vienas žaidimas gali turėti kelias mechanikas.      Pavyzdžiai:

              besikeičiančių fazių – žaidimo fazių eilės tvarka nėra nustatytą, jų eilės tvarką pasirenka žaidėjai kiekvienam žaidimo raundui atskirai (Puerto Rico).

               aukcionų – norėdamas atlikti tam tikrą veiksmą ar pasirinkti resursą žaidėjas privalo skelbti aukcioną, kurio laimėtojas įgauna teisę atlikti veiksmą ar pasirinkti resursą (Power Grid).

              kaladės formavimo – žaidėjai žaidimą pradeda turėdami vienodą kortų rinkinį ir vėliau įsigydami naujas kortas plečia savo galimybes (Dominion).

Analizės Paralyžius  (Analysis Paralysis) – kai kurių stalo žaidimų mėgėjų liga. Situacija kai žaidėjas per savo ėjimą užtrunka žymiai ilgiau nei kiti žaidėjai (apskaičiuoja beveik visus įmanomus savo ėjimo variantus, juos perskaičiuoja, lygina tarpusavyje ir pan.).  Tokiu savo elgesiu sukuria nedovanotinai ilgą  downtime.

Downtime –  “dauntaimas” -laikas, kuris sunaudojamas ėjimui alikti. Dauguma stalo žaidėjų nemėgsta, kai dauntaimas yra labai ilgas. Jį gali lemti tiek pačio žaidimo mechanika, tiek pačių žaidėjų polinkis į  analizės paralyžių.

LCG – gyvas kortinis žaidimas (living card game) . Žaidimas kuriam reguliariai leidžami maži ir dideli papildymai, kuriuose išanksto žinai kokios kortos yra.

CCG – kolekcinis kortinis žaidimas (collectible card game), kartais vadinamas  TCG (trading card game) . Tokio tipo žaidimams papildymai leidžiami reguliariai, bet pirkdamas tiksliai nežinai kokios kortos bus viduje. Tai kaip loterija. Nusiperki papildyma, o jame gali rasti ir paprastų kortų ir labai gerų.  Žymiausias atstovas Magic: The Gathering (MTG).

King making’as  – situacija kai žaidėjas  padeda kitam žaidėjui siekti pergalės sąmoningai atlikdamas veiksmus, kurie naudingiausi tam vienam žaidėjui. Pvz.: mainosi kortomis sau nepalankiu santykiu, nepuola žaidėjo, nors turi galimybę ir didelius šansus laimėti, padeda negaudamas iš to jokios naudos ir pan.

Overpowered (OP) – SŽ komponentas (korta, resursas, rasė ar pan.), kurį panaudojęs žaidėjas gauna nepaprastai daug naudos (pvz. gauna neįprastai daug taškų, padaro labai daug žalos priešininkui ir pan.).

Fleivoras -( Flavor text) – papildomas tekstas (ant kortos, taisyklėse ir pan.) neturintis įtakos žaidimui, tačiau suteikiantis realistiškumo, charakterizuojantis personažą ar pateikiantis situacijos priešistorę. Dažniausiai rašomas kursyvu arba kabutėse.

 

 

 

Parašė Profesorius, 2014/10/14