Mes žaidėme: 2014.10.27-11.02

Parašė Profesorius, 2014/11/03

Summoner Wars: Master Set 4 partijos
Ligretto
Theseus: The Dark Orbit 6 partijos
New Era + Winter
Zombie Dice
Phase 10 dice
Bite Night
Beasty Bar
Love Letter
Nefarious 4 partijos
Limes 2 partijos

Summoner Wars: Master Set

summoner wars ms virselis

Po solidaus laiko tarpo išsitraukiau šį žaidimą į dienos šviesą. Ta proga visos 4 partijos.  Žaidžiau už 3 skirtingas frakcijas.

Visos partijos buvo pakankamai įdomios, teko ir laimėti ir pralaimėti.  Kaip žinia šiame žaidime, kad ataka būtų sėkminga, reikia ant D6 išridenti daugiau nei 2. Tai kaip ir pagal statistiką low luck, bet……… Šios partijos parodė, kad gali būti visiškai kitaip. Prieš visas statistikas. Pvz. priešininko summoneris drąsiai įsirauna į mano pusę, jis turi berodz tik 1 sužeidimą. Turi didelių planų kitam ėjimui. Žinoma mano pakalikai šoka jam į akis ir bando bent kiek atidaužyti, bet kas tikėjosi, kad tiek……… Iš 6 atakų 5 sėkmingos (prieš visus statistikos dėsnius). Įžūliam įsiveržėliui ate.   Mage Wars, taipogi pataikymas  – reik daugiau nei 2, bet ten rideni daugiau kauliukų, taigi tai išlygina pasiskirstymą.  Šie abu žaidimai man šiek tiek panašūs ir Mage Wars šiek tiek geresnis. (ir gražesnis )

Ligretto

ligretto_virselis

Labai paprastas reakcijos, greičio žaidimas, kuris buvo vienas iš pirmų, kai susidomėjau stalo žaidimais.  Žaidėme 2se. Taigi žaidžiant dviese yra trūkumų.  Kažkada jų nepastebėjau, bet dabar atkreipiau dėmesį. Vieną kartą žaidimas visiškai užstrigo, nes………… visos kortos, kurios galėjo leisti tęsi žaidimą buvo tiek mano, tiek  priešininko ligretto kaladėse. Taigi toliau žaisti buvo neįmanoma.  Dar kitoje partijoje taipogi buvo panašus strigimas, bet vėliau šiaip ne taip įsivažiavom.  Tokie užstrigimai būna, bet retai. Ir būtent žaidžiant dviese. Jeigu žaisti bent 3se, tai tokių dalykų nebūna. Ir nepaisant šio trūkumo, tai vistiek labai geras reakcijos žaidimas. Treaniruoja reakciją ir………… rankų miklumą. (kortas reikia maišyti , labai , labai greitai)

Theseus: The Dark Orbit

theseus

Pabandėm žaisti žalieji (aliens) vs. pilkieji. Pilkiesiems labai liūdnai baigėsi.  O štai raudoniesiems (marines) vs.  pilkieji, visai neblogai sekėsi. Instaliavo pagerinimą, kuris leidžia išjunginėti priešininko spąstus. Dar tą pagerinimą  padublikavo ir upgreidino, taigi vienu ėjimu galėjo išjungti iki 3 pilkųjų spąstų. Taigi , pilkiesiems buvo ne kažką.

Pagaliau išbandėm Theseus 3se. Buvau prisiskaitęs komentarų, kad daugiau nei 2 žaidėjai yra blogai, nes labai daug atsiranda chaoso.  Nepasitvirtino. Žaidimas buvo , žinoma, daugiau taktinis, nei strateginis, bet nebuvo tokio jau didelio nevaldomo chaoso.

Ir pagaliau pavyko išbandyti 5ąją ir pačią paslaptingiausią Theseus’o frakciją – Pandora.  Žaidėme pagal autorių rekomendaciją – trise (jie teigia, kad Pandora geriausiai veikia žaidžiant būtent 3se) Ir tikrai Pandora veikia visai neblogai. Vieną iš dviejų partijų Pandorai, netgi pavyko laimėti. Pandora – kažkokia parazituojanti frakcija. Jie neturi savo sektoriaus, neturi  savo upgrade kortų, pradeda kaip ir kiti su 3 unitais, bet……… jie gali daugintis. Jeigu sektoriuje nieko nėra be pandoriečių, iškart atsiranda naujas unitas. Jie yra kelių tipų – ir visi, netgi netgi neupgreidinti, gali užgrobti priešininkų pagerinimo kortas.  Tokiu būtu ir buvo nugrobta pagrindinė marines puolamoji ir pati pikčiausia korta – Fire.  Kadangi , ji buvo marines sektoriuje, tai raudonieji , per daug nelaukę ją pašalino.  Dar niautynėse dalyvavo alien’ai. Taigi pandoriečiai ir pasinaudojo raudonųjų ir žaliųjų konfrontacija.  Kol anie pašėsi, užsigrobė kelis naudingus upgreidus ir sugebėjo įrodyti, kad Pandora valdanti rasė :D

Šis žaidimas man patinka vis labiau ir labiau. Jeigu jums patinka Neuroshima Hex, tai didelė tikimybė, kad patiks ir šis žaidimas. Autorius gi tas pats, o randomo mažiau. Partijos vyksta, labai dinamiškai, aršiai ir greitai. Per 30 min drąsiai galima prasukti partiją ir nebūna jausmo, kad partija per greitai baigėsi ir, kad kažko nesuspėjai.  Nuo 9 balų keliu iki 9.5.

 New Era + Winter

winter virselis

Žaidėme 4se.  Gavau Merchant frakciją, taigi ir žaidžiau pagal jos savybę – vis stengiausi susitarti gražiuoju.  Jau antrame rounde turėjau kelis susitarimus su priešininkais ir iš jų gavau man reikiamus resursus. Taipogi  buvo susitarimas ir vietinės reikšmės, kuris leisdavo gauti papildomą kortą. Šioje partijoje kortų man tikrai netrūko.  Kaip ir nebuvo didžio deficito su resursais, nes pavyko pasistatyti kelis fabrikus, kelis netgi atvirus, nors atsumas priešams iki jų buvo tik 3, bet į juos nebuvo kėsinamasi, nes per daug jie buvo visiems naudingi.  Ir apskritai partija buvo labai taiki. Užpuolimų ir pastatų griovimų buvo vos vienas kitas, ir tai tik į  žaidimo pabaigą. Gal todėl, kad niekam nepapuolė žaisti už mutantus, kurie, kaip žinia, yra patys karingiausi. Vienas iš žaidėjų sugebėjo pasistatyti pastatą, kuris idealaus “redevelopinimo” atveju leido daryti dar vieną “redevelopą”. Ir jis puikiai sugebėjo tuo pasinaudoti.  Kiekvieną ėjimą darydavo po 2-3, o kartais ir 4 “redevelopus”. Taip ir niežėjo nagus, nugriauti jam tą pastatą, bet rankos buvo pertrumpos ir savų reikalų milijonas. Taigi į žaidimo pabaigą žaidimo stalas atrodė štai taip:

new_era21

 Kas kiek surinko taškų? Štai  77;76;64;46.

Ši partija man žaidėsi lengvai. Net nežinia kodėl. Paprastai, tai pavargstu nuo šio žaidimo. Nes jis tikrai sudėtingas, vienas iš sudėtingiausių kiek esu žaidęs.

 Bite Night

bite_night_virselisŠių metų Esseno naujiena ir tai ypatingai siaubingas žaidimas. Ir visai ne todėl, kad jame yra vampyrai ir karstai. Pats žaidimo procesas beviltiškas.  Visiems rekomenduoju bėgti nuo jo kuo toliau.(ir nuo žaidimo ir nuo jo proceso) Gaila kartono, kuris buvo sunaudotas jam išleisti. Gerai, kad bent trumpas, tai ilgai neteko kankintis.

Beasty Bar

beasty_bar_virselis

Taipogi Esseno naujiena.  Ir visai neblogas žaidimas. Žvaigždžių nuo dangaus nerenka, bet ir blogo žodžio pasakyti negaliu.

Žaidimo tema keistoka ir ironiška. Girti gyvūnai bando patekti į klubą. Kai kuriems iš jų pasiseks, o kai kurie bus išspirti lauk. Kiekvienas žaidėjas turi vienodus gyvūnėlių komplektus nuo 1-12. Ir kiekviena korta turi efektą. Taigi reikia tinkamu metu optimaliai pasinaudoti kortų efektais. Tuo ir paremtas “gameplay”. Žinoma, beveik visi mano gyvuliukai buvo beatodairiškai išsviesti iš baro lauk, na bet kitą kartą jiems galbūt labiau pasiseks.

Nefarious

nefarious virselisLabiausiai nuvertintas D.X. Vaccarino žaidimas. Ir nežinau kodėl. Man jis labai, LABAI  geras.  Nefarious peržaidžiamumas neišsiamamas. Ir viskas dėl  taisyklių keitimo. Kiekvienos partijos pradžioje traukiamos dvi kortos, kurios pakeičia žaidimo taisykles. Ir kartais būna labai įdomios jų kombinacijos.  Kai kurios papildomos taisyklės padeda žaidėjams, kai kurios kaip tik trukdo siekti pergalės. Bet jos galioja visiems žaidėjams. Taigi visiems arba lengviau, arba sunkiau. Šį kartą , nebuvo ypatingai kenkėjiškų taisyklių. Daugiau buvo tokių, kurios padeda. Pvz pradžioj žaidėjai gavo dvigubai daugiau pinigų, nei priklauso, jei neturi “invention” kortų pastatęs pradžioj ėjimo gauni 2 pinigus, 5 kortos rankose vertos 5ių taškų, kiekvieną “invention” korta duoda papildomą 1 tašką.  Sugebėjau iš 4 partijų 3 gražiai pralošti, bet dėlto žaidimas netapo nė kiek blogesnis. Tai tikrai geras žaidimas, kuris nebus sunkus stalo žaidimų naujokams, bet bus taip pat įdomus ir patyrusiems žaidėjams.

Limes

limes virselis

Paskutinioji, 3ioji Esseno naujiena, kurią pavyko išbandyti šią savaitę. Taip, tai kažkiek panašu į Carcassonne.  Bet gerokai skiriasi nuo jo. Jeigu Carcassonne, nors ir tipinis euro, bet jame visdėlto galima šiokia tokia interakcija, jame galima pakišti priešininkui kiaulę, jame jaučiama aštri konkurencija. Tai Limes, jums niekas netrukdys ” kapstytis  savo darže”. Realiai tai žaidimas skirtas vienam žaidėjui.  Dėžutėje yra meeplų ir kortelių komplektas  dviems žaidėjams, bet jei žaisite ir dviese, tai vistiek nebus  visiškai jokios sąveikos tarp žaidėjų. Netgi kortų krūvėlės iš kurių trauksite kortas skirtingos.  Galima sakyti tai optimalaus puzlio dėliojimo žaidimas. Toks ramus, meditatyvinis ir vizualiai gražus.

limes_zemelapis

Korteles ir meeplus ant jų reikia dėlioti taip, kad gauti iš to kuo daugiau taškų.  Dėlioti nieks netrukdo, niekas neužims jūsų teritorijos, niekas neatims, laiko limito nėra, laukti savo ėjimo nereikia – visada tavo ėjimas. Priešininkas dėliojasi visiškai atskirai ir savo tempu. Gali pasinert į puzlinę dzen meditaciją. Sužaidžiau kelis kartus.  Visai smagus puzzlis.