Sid Meier’s Civilization: The Board Game.

Parašė Profesorius, 2014/12/10

civ-virsleis

Žaidėjų skaičius: 2-4
Trukmė: 180 min
Žaidėjų amžius: 13+
Sudėtingumas: vidutiniškai sunkus

      Taip, taip tai ta pati civilizacija, kurią dauguma mūsų ne vieną dieną ir naktį žaidėme kompiuteriu. Ir taip, jūs visiškai teisūs: stalo žaidimas išties puikus. Jį žaisdami tikrai pajausite, kad vystote, statote civilizaciją, kad kiekvienas jūsų sprendimas labai svarbus ir turės įtakos visai civilizacijos ateičiai. Pradėsite žaidimą turėdami vieną miestą , nedidelę kariuomenę ir žvalgą. Su technologijomis pradžioje taip pat ne kažką, taigi, teks jas vystyti.Taip pat galėsite statyti naujus miestus, juos plėsti, didinti kultūrinį lygį ir beabejo viskam bus reikalngi įvairūs resursai, taigi teks kažkokiais būdais juos gauti. Plečiant savo civilizaciją, tyrinėjant naujas žemes žaidėjų civilizacijos susidurs su mažiau išvystytomis civilizacijomis, kai kurie tokie susidūrimai baigsis kovomis, o kai kurie baigsis taikiai. Ir ateis tas laikas, kai žaidėjų civilizacijos susidurs. Žaidėjai galės kariauti arba susitarti taikiai, statyti pasaulio stebuklus, kol galų gale viena civilizacija taps dominuojančia civilizacija Žemėje.

civ_spanish_vonderis

4 keliai į pergalę

   Kultūrinis laimėjimas – reikia maksimaliai pakelti kultūrinį lygį. Jūsų civilizacija taps tokia kultūringa, kad kitos civilizacijos nukels kepurę nustebintos tokio jūsų kultūrizmo.

   Technologinė pergalė: reikia išvystyti technologijų piramidę iki V lygio ir ją apvainikuoti kosminių skrydžių technologija.

   Ekonominis laimėjimas: reikia surinkti 15 monetų. Atrodo nedaug? Tik ne šiame žaidime.

   Karinė pergalė: tereikia užimti bet kurio kito žaidėjo sostinę. O tai padaryti nėra taip paprasta, nes miestai turi stiprią ginybą.

   Ir tikrai , visais šiais būdais galima laimėti žaidimą. Pats tuo įsitikinau. Taigi pergalių mechanizmas yra subalansuotas.

   O kokiu būdu jūs sieksite pergalės tai jau jūsų reikalas. Jeigu patinka labiau kariauti – kariaukite, patinka būti itin kultūringas – tai taip pat kelias į pergalę. O gal jūs linkęs į technologijų vystymą ar ekonomiką? Pirmyn – vėliava jums į rankas.

    Dabar pats laikas išsidėlioti pasaulio žemėlapį. Beje pradžioje būna atversti tik keli žemėlapio gabalai – startinės žaidėjų civilizacijų pozicijos. O žemėlapyje rasite ir miškus ir kalnus , lygumas, dykumas ir vandens telkinius – kaipgi be jų. Keliaujant ir tyrinėjant palaipsniui atsiskleis visas žemėlapis. Bet kol kas jį slepia “karo rūkas”.

civ_zemelapis

6 Civilizacijos

Žaidime yra 6 galimos civilizacijos: Amerika, Kinija, Egiptas, Vokietija, Romėnai, Rusija. Ir visos jos turi unikalias savybes ir visos pradeda su kažkokiu ypatingu “bonusu”, kurį gauna tik ta konkreti civilizacija. Pavyzdžiui Egiptas jau nuo pradžių turi pasaulio stebuklą, Vokietija pradeda žaidima su papildomais pėstininkais, o Roma turi pažangesnę, nei kiti valdymo formą – Respubilką.

Labai svarbu vieta, kur statysite savo miestus. Nuo to priklauso , kokius resursus gausite. Taigi rinkitės atidžiai. Pradžioje, kai priešininkai skirtinguose pasaulio kampuose, jokių niautynių, dėl miestų statymo vietos nėra, bet vėliau, kai civilizacijos plečiasi ir jų pasiųstų žvalgų keliai susikerta, tada jau prasideda miestų statymo varžybos, nes kiekvienas stengiasi pastatyti miestą į kuo palankesnę sau vietą – o tokių vietų skaičius ribotas.
Miestus galima ir reikia apstatyti kuo naudingesniais pastatais, kurių skaičius žaidime baigtinis. Taigi visko susigrobti vienam žaidėjui tikrai nepavyks. Blogų pastatų nėra. Jie tiesiog skirtingi, ir reikia mokėti tinkamai išnaudoti jų duodamus privalumus.
Miestai – jie visokio gėrio šaltinis. Jie tiekia ir resursus, ir kariuomenę, taip pat kelia kultūrinį lygį. Atrodo viskas paprasta, prisistatom miestų ir jau pirmaujam. Kad pastatyti miestą reikia rasti gerą vietą kur pastatyti, nusiųsti ten žvalgą, turėti statybai pakankamai resursų, be to miestų skaičių riboja turimos technologijos, taigi jas būtinai teks vystyti.

Tarkim jūs jau turite maksimalų miestų skaičių ir nutariate, kad būsite labai kultūringas ir visų miestų pagalba kelsite kultūrinį lygį. Siekiate pergalės kultūriniu būdu. Bet apsidairius aplink matote, kad jūsų artimiausias kaimynas visiškai nekultūringas, (na visiškai įžulus chamas) bet jau prisistatė kariuomenės ir vysto karines technologijas. Šiuo atvejų kultūringumas jums nepadės. Jeigu jūsų miestus užpuls priešininkas su gausesne ir labiau modernia armija , galite atsisveikinti su savo miestu, o tai labai pakenks visai jūsų strategijai. Taigi, visada reikia stengtis išlaikyti balansą. Vystyti savo civilizaciją visomis kryptimis ir dar įsigudrinti aplenkti priešininkus.

civ_resursu_trackas

Armija

Vizualumo prasme, armija visiškai neįspūdinga.Jokių kareivių ar tankų figūrėlių žaidime nerasite (bet tai visiškai negadina žaidimo). Armiją žemėlapyje simbolizuoja plastikinė vėlevėlė, kuri žymi armijos vietą žamėlapyje. Armijos padaliniai – kvadratinės kortos, kurių pagalba bus vykdomi mūšiai. Padalinių rūšys – artilerija, pėstininkai, kavalerija. Išvysčius atitinkamas technologijas atsiras – aviacija. Ir tai yra pats galingiausias padalinys. Tada jau visi pradės saugotis jūsų karinės galios.

civ_kovos_kortos

Technologijos

Jos yra 5 lygių. Ir jos vystomos piramidės principu. Kol neturi bent dviejų 1 lygio technologijų, negalima turėti nei vienos 2 lygio ir t.t iki pačios viršūnės – kosminių skrydžių technologijos. Kad vystyti technologijas, žinoma reikalingi resursai. Ir reikia labai atidžiai rinktis kokią technologiją vystyti. Jos visos turi savo pliusus. Tiesiog reikia nuspręsti kokia bus jūsų taktika ir strategija. Technologijos leidžia gerinti armiją – padidinti armijos judėjimo greitį, pačių dalinių statistikas galima užkelti, galima padidinti armijos kiekį teritorijoje, yra technologijos kurios atidengia naujas galimybes pastatų statyboje ir tt. ir pan. Beje atitinkamų technologijų ir resursų pagalba galima pasistatyti netgi atominę bombą ir jos pagalba nušnioti nuo žemės paviršiaus priešininko miestą su visais pastatais (praktiškai priešininkas sužlugdytas, gali eit gert arbatos).

civ_veliava

Žaidimas labai įvairiapusis ir daugiaplanis. Reikia ne tik atidžiai planuoti savo veiksmus, bet ir atidžiai stebėti, ką daro priešininkai, nes jie pasinaudos mažiausia jūsų klaida.
Sąveika tarp žaidėjų didžiulė. Tiek tiesioginė tiek netiesioginė. Taip sakant “pakišti kiaulę” labai paprasta. Jeigu net nepuolate su savo armija, tai galite nusipirkti pastatą, kurio labai reikia priešininkui, kad tik jam neatitektų.

civ_furgonas

Taisyklių, nei daug nei mažai – apie 30 puslapių. Bet jeigu, kas nors jas gerai žino ir paaiškina, tai tikrai didelės bėdos nebus, nes taisyklės labai logiškos ir intuityvios.

Žaidimo komponentai puikūs – visgi leidėjas – Fantasy Flight Games. O tai jau yra kokybės garantas. Žemėlapis spalvingas ir atmosferiškas, kalnas kokybiškų žetonų, kokybiškos ir kortos.

Žaidimas turi jau du papildymus, kurie įneša nemažai naujovių į žaidimą. Ir kas žino, gal tai dar neriba.

civ_visuma