Stalo žaidimas ALHAMBRA

Parašė Profesorius, 2009/12/19

aprašymas iš www.exonngames.com. Tiesioginė nuoroda

Žaidimo kūrėjas: Dirk Henn

Žaidimo tipas: Euro (kortelių dėliojimas)

Žaidimo trukmė: 50-70 min

Žaidėjų skaičius: 2-6

Sudėtingumas: lengvas

Žaidimo tema

Žaidimo metu, žaidėjai stengiasi pastatyti pačią įspūdingiausią “Alhambra”. Tam, kad pasiekti šį tikslą, žaidėjai samdo statybininkus iš įvairių Europos ir Azijos šalių, kurie stato pastatus žaidėjo mieste. Patys statybininkai nėra atvaizduojami žaidime, tačiau žaidėjai norėdami nusipirkti tam tikrą pastatą privalo sumokėti už jį skirtingomis valiutomis. Žaidime naudojamos valiutos: Florinai, Dirhamai, Denarai, Dukatai. Žaidimo tema gan gerai atspindėta žaidimo eigoje. Žaidėjas pasistatęs įspūdingiausią miestą – laimi.


Žaidimo komponentai

Dėžės vidus atrodo solidžiai, kiekvienas komponentas turi savo vietą plastmasiniame įdėkle. Viso žaidimo dėžėje yra šie komponentai:

* 6 startinės kortelės
* 54 statinių kortelės
* 1 turgaus lenta
* 1 taškų skaičiavimo lenta
* 12 žymeklių
* 108 pinigų kortos
* 2 taškų skaičiavimo kortos
* 6 rezervinių statinių lentos
* 1 medžiaginis maišelis
* 1 taisyklių rinkinys (įvairiomis kalbomis)

Lentelė skirta taškams skaičiuoti susilanksto į dvi dalis ir lengvai telpa žaidimo dėžėje. Joje (lentoje) yra sužymėti taškų langeliai nuo 1 iki 120. Jei partija sekasi gerai, žaidėjai perkopia 120 taškų ribą ir taip pat kaip ir žaidime Carcassonne žaidėjo žymeklis yra padedamas ant nulinės žymos ir keliauja dar vieną ratą. Lentelė, ant kurios yra dedamos parduodamoms pastatų kortelės (turgaus lentelė) yra perpus mažesnė už taškų skaičiavimo. Joje yra pažymėtos ir sunumeruotos 4 vietos ant kurių yra dedamos parduodamos miesto pastatų kortelės. Kiekviena iš vietų turi pažymėtą valiutą. (viso 4 skirtingos valiutos). Žaidėjų rezervų lentelės taip pat yra perpus mažesnės už turgaus lentelę. Žaidėjai šias lenteles naudoja savo rezervinėms pastatų kortelėms laikyti. Ant kiekvienos iš jų taip pat yra pateikiama informacija apie taškų skaičiavimą bei kiekvienos spalvos pastatų kortelių kiekį žaidime. Visos žaidime naudojamos lentelės yra pagamintos iš kieto, storo kartono. Net ir intensyviai žaidžiant lentelės neturėtų susidėvėti greitai. Su žaidimu pateikiamas ir juodas medžiaginis maišelis, iš kurio žaidėjai, žaidimo metu, traukia pastatų korteles. Ši smulkmena padaro žaidimą “patogesniu”. Būtent tokio maišelio trūksta Carcassonne pagrindiniame žaidime. Viso pagrindiniame žaidime yra 54, šešių skirtingų tipų, pastatų kortelės. Kiekvienas pastato tipas turi savo spalvą. Žalia, raudona, ruda, balta, mėlyna, violetinė. Kiekviena pastato kortelė gali turėti sienas (apie jų paskirtį vėliau). Kortelės skiriasi ne tik spalva bet ir kaina. Kortelės kaina yra nurodyta apatiniame dešiniajame kortelės kampe. Kortelių kaina svyruoja nuo 2 iki 13.

Turgus

Pastatų kortelės

Pastatų kortelės turguje

Pastatams pirkti žaidime yra naudojamos pinigų kortos.

Kaip ir minėjau anksčiau, viso yra keturios skirtingos valiutos. Kiekviena valiuta yra atvaizduota skirtingos spalvos pinigų kortelėmis, kurių žaidime yra 108. Pinigai pateikiami nominalais nuo 1 iki 9. Silpniausia komponentų vieta ir yra šios pinigų kortos. Jos yra pagamintos iš kieto popieriaus, tačiau dažnai žaidžiant jos gali susidėvėti ir apsitrinti. Pirmą kartą žaidžiant galima susipainioti kokia valiuta už kokį pastatą mokėti. Bet vėliau tampa visiškai suprantama, kad pastatų spalva neturi nieko bendra su pinigų kortų spalva. Su pinigų kortomis yra pateikiamoms ir dvi taškų skaičiavimo kortos. Jos yra įdedamos (ne atsitiktinai įmaišomos) į pinigų kortų malką. Žaidimo metu ištraukus vieną iš šių kortų vyksta taškų skaičiavimas. Žaidime taip pat yra šešių spalvų mediniai žaidėjų vaikštukai (kiekvienos spalvos po 2). Lietuvoje parduodamame žaidime yra lietuviška taisyklių knygelė. Taisyklės parašytos aiškiai ir suprantamai. Daugelis taisyklių paaiškinimų yra iliustruoti. Visi žaidimo komponentai atitinka standartinio “Euro žaidimo” lygį.

Komponentai dėžėje

Rezervinių pastatų laikymo lentelė

Pasiruošimas žaidimui

Kiekvienas žaidėjas pasiima rezervo lentelę, fontano kortelę bei savo spalvos vaikštukus. Vieną vaikštuką žaidėjas padeda ant taškų skaičiavimo lentos, kitą ant savo fontano kortelės (ant kurios ir lieka viso žaidimo metu. kam to reikia man visiškai neaišku :) ). Fontano kortelė reprezentuoja miesto centrą. Visos kitos miesto kortelės yra sudedamos į maišelį ir atsitiktiniu būdu ištraukiamos keturios kortelės kurios yra padedamos ant turgaus lentelės taip, kad užpildytų vietas su skaičiais nuo 1 iki 4. Visos pinigų kortos yra sumaišomos. Tuomet kiekvienas žaidėjas gauna po vieną pinigų kortą tol kol rankose turima pinigų suma tampa 20 arba daugiau, nepriklausomai nuo valiutos ar kortų kiekio. Galimi variantai kai vienas žaidėjas žaidimo pradžioje turi tik 3 pinigų kortas su dideliais nominalais, o kitas gali turėti net ir aštuonias ar daugiau kortų, tačiau su mažais nominalais. Svarbu kad suma būtų ne mažesnė nei 20. Dalinimo metu, kai tik suma pasiekia 20 (ar viršija), tas žaidėjas daugiau nebegauna pinigų kortų. Kuomet žaidėjai jau yra gavę pinigų kortas, nuo likusios pinigų kortų malkos viršaus yra atverčiamos 4 pinigų kortos ir padedamos šalia. Žaidimo metu žaidėjai galės pasiimti šias kortas. (Apie tai kaip tai vyksta vėliau). Likusios kortos yra padalinama į 5 lygias krūveles. Pirmoji taškų skaičiavimo kortelė yra įmaišoma į antrąją krūvelę, antroji taškų skaičiavimo kortelė įmaišoma į ketvirtąją krūvelę. Įmaišius taškų skaičiavimo korteles, visos krūvelės yra sudedamos viena ant kitos taip, kad penktoji krūvelė lieka apačioje, ketvirtoji dedama ant jos ir tt. Pirmoji krūvelė visuomet lieka viršuje. Pinigų kaladė veikia lyg žaidimo laikrodis. Pirmą kartą žaidime taškai yra skaičiuojami kuomet nuo pinigų kortų malkos viršaus yra atverčiama taškų skaičiavimo kortelė. Nors yra žinoma kad ji yra antrojoje krūvelėje, tačiau tikslus jos atvertimo laikas kaskart kinta.

Žaidimo taisyklės

Žaidėjas turintis mažiausiai pinigų kortų pradeda žaidimą. Jei yra keli žaidėjai turintys vienodą kortų skaičių (ir abu turi mažiau kortų už kitus), tuomet pradeda žaidėjas kurio pinigų suma yra mažesnė. Jei ir šiuo atveju yra lygiosios, pradeda jaunesnis žaidėjas. Žaidimo mechanika gan paprasta tačiau kiekvieno ėjimo metu žaidėjai turi daug galimybių rinktis. Žaidimo eiga yra pakankamai subalansuota ir partijos metu netenka ilgai laukti savo ėjimo. Savo ėjimo metu žaidėjas gali atlikti vieną iš šių veiksmų:

Nusipirkti pastato kortelę

Pasiimti pinigų

Perstatyti savo miestą

Žaidėjas, perkantis norimą miesto pastatą, už jį privalo sumokėti sumą nurodytą miesto kortelėje. Kuria valiuta mokėti nurodo pastato vieta ant turgaus lentelės. Kaip ir minėjau anksčiau, pinigų kortelių nominalai yra nuo 1 iki 9. Norėdamas sumokėti žaidėjas paprasčiausiai išmeta iš rankos reikalingos valiutos kortas, kurių suma yra lygi arba didesnė už pastato kaina. Visuomet apsimoka mokėti lygią kainą. Ne vien todėl, kad šiame žaidime grąža neduodama, bet ir todėl kad sumokėjus lygią sumą, žaidėjas gauna papildomą ėjimą. Tai reiškia jog jis vėl gali rinktis vieną iš galimų veiksmų. Visos nupirktos pastatų kortelės yra padedamos šalia miesto. Tik pabaigęs visus savo ėjimus, žaidėjas gali pastatyti nupirktas korteles, arba jas padėti į rezervą. Į nupirktų kortelių vietą, naujos kortelės yra padedamos tik žaidėjui atlikus visus veiksmus. Ši taisyklė apriboja žaidėjo ėjimų kiekį iki maksimalaus 4 ėjimų per vieną kartą skaičiaus. Jei žaidėjas neturi pinigų ar nenori pirkti jokios kortelės, jis gali pasiimti papildomų pinigų. Ant žaidimo stalo visuomet yra atverstos keturios pinigų kortos iš kurių žaidėjas gali pasirinkti vieną, jei jos vertė yra daugiau negu 5, arba kelias kortas jei jų suma yra mažesnė arba lygi 5 (neatsižvelgiant į valiutą). Kartais atsitinka taip, jog žaidėjas negali pasistatyti norimų pastatų savo mieste dėl kitų jau pastatytų pastatų. Arba žaidėjas nori pasistatyti pastatą, kurį anksčiau buvo nusipirkęs ir pasidėjęs į rezervą. Tokiu atveju jis gali pasirinkti trečiąjį veiksmą ir perstatyti savo miestą. Šio veiksmo metu žaidėjas gali mieste pastatyti pastatą kuris yra jo rezerve arba sukeisti pastato kortelę iš miesto su rezervo kortele. Pastato kortelė iš miesto ,kuri yra sukeičiama su kita pastato kortele iš rezervo, yra padedama į rezervą. Iš rezervo paimta kortelė gali būti padedam tik į tą pačią vietą iš kurios buvo paimt kortelė.


Kaip statomi pastatai

Kaip ir minėjau, visos nupirktos pastatų kortelės yra padedamos šalia miesto ir tik ėjimo pabaigoje žaidėjas nusprendžia ar nupirktas korteles padėti į rezervą ar pastatyti nupirktą pastatą savo mieste. Rezerve esančių kortelių kiekis neribojamas. Jei žaidėjas nusprendžia pastatyti nupirktą pastatą, jis šio pastato kortelę turi padėti į savo miestą taip kad bent viena kortelės kraštinė liestųsi su kitos kortelės kraštine. Draudžiama dėti korteles taip kad jos liestųsi tik kampais. Pirmoji pastato kortelė visuomet liečiasi su fontano kortele. Nauja kortelė gali būti pridėta prie jau esamos jei jų kraštinės sutampa. Tai yra sienos gali būti dedamos tik prie sienų ir kraštinės be sienų gali remtis tik į kraštines be sienų. Visų kortelių orientacija turi būti ta pati. Tai reiškia jog negalima vienų pastatų statyti stogais į viršų, o kitų stogais į šonus ar į apačią. Dar viena svarbi taisyklė: joks pastatas negali būti atribotas sienomis nuo fontano. Kortelė taip pat negali būti padėta taip kad susikurtų tuščia erdvė, iš visų pusių apdėta kortelėmis. Taigi, kortelių dėjimas mieste yra apribotas taisyklėmis, tačiau būtent tai ir priverčia žaidėjus rinktis ir priiminėti sprendimus, kurią ar kurios spalvos kortelę verčiau įsigyt.

Teisingai sustatyti pastatai

Žaidėjui baigus savo ėjimą iš maišelio yra ištraukiamos kortelės ir padedamos į turgų vietoje nupirktų kortelių. Pirmoji ištraukta kortelė yra dedama ant mažiausiu skaičiumi pažymėto langelio. PVZ jei yra nupirktos kortelės iš pirmo ir trečio langelio tai pirmoji ištraukta kortelė yra dedama ant pirmu numeriu pažymėto langelio, antroji ant trečiu numeriu pažymėtojo.

Pasibaigus pirmojo žaidėjo ėjimui, savo ėjimą atlieka žaidėjas sėdintis pirmajam iš kairės. Taip žaidimas vyksta iki tol kol iš pinigų kortų malkos yra atverčiama pirmoji taškų skaičiavimo kortelė. Tuomet žaidimas yra stabdomas ir skaičiuojami pirmieji taškai. Pirmojo skaičiavimo metu tik tie žaidėjai kurie turi pasistatę daugiausiai vienos spalvos pastatų gauna taškus. Pirmojo taškų skaičiavimo metu, už pastatus skiriama palyginti nedaug taškų. Žaidėjas turintis daugiausia violetinių pastatų gauna 6 taškus, o turintis daugiausia mėlynų gauna tik 1 tašką. Suskaičiavus visus taškus žaidimas tęsiamas toliau. Antrą kartą žaidimas yra stabdomas kuomet nuo pinigų kortų malkos viršaus yra atverčiama antroji taškų skaičiavimo kortelė. Antro taškų skaičiavimo etapo metu taškus gauna netik žaidėjas turintis daugiausia tos spalvos pastatų, bet ir antroje vietoje pagal tos spalvos pastatų skaičių esantis žaidėjas. Antrojo skaičiavimo metu žaidėjas turintis daugiausia vienos iš spalvų pastatų gauna daugiau taškų nei pirmojo skaičiavimo metu. Jei pirmojo skaičiavimo metu žaidėjas turėjęs daugiausiai violetinės spalvos pastatų gavo tik šešis taškus, tai antrojo skaičiavimo metu toks žaidėjas gauna jau trylika taškų, o antroje vietoje esantis žaidėjas gauna šešis. Trečiasis taškų skaičiavimas vyksta tuomet kai maišelyje baigiasi pastatų kortelės. Tai yra kai nebegalima pilnai užpildyti turgaus. Kai tai nutinka, visos turguje buvusios kortelės yra išdalinamos žaidėjams. Žaidėjas turintis daugiausia vienos valiutos pinigų gauna kortelę esančią ant tos valiutos laukelio. Jei du ar daugiau žaidėjų turi po vienodai vienos iš valiutų, kortelė lieka turguje ir žaidime nebedalyvauja. Trečiojo taškų skaičiavimo metu jau 3 žaidėjai gauna taškus už tą pačią spalvą. Jei atsitinka taip kad kuriame nors iš skaičiavimo etapų du ar daugiau žaidėjų turi po vienodą vienos iš spalvų pastatų kiekį, tuomet taškai yra padalinami tarp žaidėjų turinčių po vienodai tos spalvos pastatų. Kiekvieno iš skaičiavimų metų taškai yra skiriami ir už ilgiausią sieną. Kiekvienas žaidėjas gauna po vieną tašką už kiekvieną išorinį sienos segmentą, tačiau taškai skiriami tik už ilgiausią nepertraukiamą sieną. Sienos segmentai esantys miesto viduje nesiskaičiuoja.

Žaidėjas turintis daugiausiai taškų po trečiojo skaičiavimo – laimi žaidimą.

Exonn nuomonė apie žaidimą

Kadangi, prieš pirmą kartą pabandant šį žaidimą, savo kolekcijoje jau turėjau ir Carcassonne ir Ticket to ride Europe, pirmosios partijos metu šis žaidimas man sukėlė šypseną. Kortelių dėliojimas sujungiant jas vienodomis kraštinėmis priminė Carcassonne, o pinigų rinkimas priminė TTRE. Nors iš esmės šis žaidimas buvo visiškai kitoks nei mano minėtieji. Nors žaidimas ir skirtas nuo 2 iki 6 žmonių grupei, tačiau aš rekomenduočiau jį žaisti dviese ar trise. Taisyklių apžvalgoje nepaminėjau jog žaidžiant dviese taisyklės šiek tiek keičiasi. Atsiranda „Nematomas draugas” kuris tam tikrais žaidimo momentais gauna kortelių ir kuriam žaidėjai gali nupirkti kortelių. Šis nematomas draugas įneša į žaidimą papildomos taktikos elementų. Jei matai kad tavo priešininkas turi nemažai vienos spalvos pastatų, o tu jų neturi, visada gali padėti nematomajam draugui tapti pirmuoju (jei jis turi pakankamai tos spalvos kortelių) ir taip priversti savo priešininką pelnyti mažiau taškų. Žaidžiant trise žaidimo tėkmė vis dar yra lengvai kontroliuojama, dažniausiai pasiseka nusipirkti reikiamą kortelę. Tačiau žaidžiant keturiese ar daugiau, žaidėjų ratas padidėja ir norimos kortelės būna nuperkamos anksčiau nei ateina tavo eilė pirkti. Todėl dažnai tenka pirkti tai kas yra o ne tai ko reikia. Todėl kenčia strategija. Pats žaidimas tampa labai aiškus ir paprastas jau po kelių partijų tačiau suprasti kokią strategiją pasirinkti ir kada ką daryti prireikia ne vienos partijos. Vienas iš svarbiausių dalykų žaidime yra pastatų pirkimas. Reikia stengtis kuo dažniau sumokėti lygiai tiek kiek nurodyta pastato kainoje. Taip gaudamas papildomus ėjimus žaidėjas gali išsiveržti į priekį. Tam kad galėtum mokėti lygiai, kartais apsimoka būti kantriam ir sukaupti pakankamą pinigų kiekį rankoje, ypač prieš pirmąjį taškų skaičiavimą, kuomet žaidėjai bando išsiveržti į priekį. Bet reik atminti, kad pirmasis taškų skaičiavimas suteikia labai nedaug taškų, todėl neverta plėšytis ir stengtis būti pirmu. Per ilgas delsimas taip pat gali atsisukti prieš žaidėją ir jis gali nebespėti pasistatyti savojo miesto. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti jog tai „Solitare” tipo žaidimas, kuriame nėra jokio žaidėjų veiksmų ryšio tarpusavyje, tačiau norint laimėti, būtina sekti savo varžovų veiksmus. Neapsimoka pirkti tos spalvos pastatų kurių neturi nei vieno, o varžovai jau turi po kelis, kaip ir neapsimoka pirkti tos spalvos pastatų kurių turi daugiausiai ir artimiausi varžovai atsilieka 2 ar 3 pastatais. Taip pat galima stebėti kokią valiutą varžovai renka ir taip nuspėti jų ketinimus. Kaip ir minėjau žaidimo taisyklės gan paprastos, tačiau pasirinkimas ėjimo metu gan didelis bei varžovų veiksmų kiekis kuriuos reikia stebėti taip pat yra nemažas. Žaidimas skirtas asmenims nuo 8 metų, tačiau iš praktikos galiu pasakyti jog ir jaunesni šį žaidimą gali žaisti. Tad jei reikia žaidimo visai šeimai, šis gali pilnai patenkinti jūsų poreikius, o ir draugų kompanijoje tokio tipo žaidimai tinka.

Exonn vertinimai:

Žaidimo komponentai: 8

Žaidimo trukmė: 7

Žaidimo taisyklės:8

Žaidimo ilgaamžiškumas: 7

Bendras įvertinimas 7/10