Stalo žaidimas Ascension: Chronicle of the Godslayer

Parašė Profesorius, 2011/06/17

Kortinis deck building žaidimas kurio autoriai yra Magic the Gathering vieni geriausių žaidėjų ir turnyrų nugalėtojai. Taigi žaidime, skirtingai nuo Dominion, nėra kortų, kurios tik maišosi, bet nieko gero neduoda. Visos kortos reikalingos, tik, žinoma, skiriasi jų kaina ir poveikio lygis.

Legenda.

Žaidimo legenda paprasta, – iš portalo pradėjo lįsti į mūsų pasaulį įvairūs siaubingi monstrai, o visi žaidėjai kovoja gėrio pusėje, siekdami nukauti kuo daugiau monstrų ir už tai pelno garbės taškus. Visa legenda tai tik šiaip sau, kad būtų kažkokia tema.. Iš esmės, tai žaidimas abstraktus.

Mechanika

Pradžioj kiekvienas žaidėjas gauna pradinę kaladę, kurioje yra tiek ekonominės (apprentice), tiek karinės kortos (militia).

Žaidimo eigoje galima pirkti įvairias kortas ir taip stiprinti savo kaladę. Iš to pačio portalo ateina ne tik monstrai, bet ir naudingos kortos, kurias žaidimo eigoje galima pirkti. Taigi iš portalo gali “išlįsti” kortos, kurias galima suskirstyti į keturias frakcijas pagal magijos ir kovos stilių. Tai kortos, kurios leidžia traukti papildomas kortas iš jūsų kaladės (“prasukinėti kaladę”), kortos kurios prideda kovinės ar ekonominės galios, mišrios kortos, kurios leidžia pasirinkti ar nori sustiprinti ekonominę galią ar kovinę.

Konstruktai.


Va apie juos reikia parašyti atskirai. Taigi rašau :P. Labai skirtingai, nei Dominion ar Thunderstone, šiame žaidime yra konstruktų kortos, kurios kai ateina į žaidimą, lieka padėtos priešais žaidėją ir jų efektas veikia kiekvieną ėjimą, kol jos padėtos. Tai tikrai gera žaidimo mechanika, kuri daro žaidimą kitokiu nuo kitų deck building žaidimų.

Laisvė.

Šiame žaidime, kaip ir CCG žaidimuose veiksmai neribojami. T.y. gali pirkimų atlikti tiek kiek nori, kovoti taip pat tiek kartų kiek tik nori. Kad tik užtektų resursų. Taigi tokia veiksmų laisvė uždeda didelį pliusą šiam žaidimui.

Greitas pasiruošimas žaidimui

Pasiruošimas tikrai greitas – trunka vos keleta minučių. O tai tikrai yra puiku, nes Dominion ar ypač Thunderstone pasiruošti žaidimui tikrai užtrunka.

“Randomas”

O taip, ponas “randomas” yra ir jis nemažas. Nes skirtingai nei Dominion , Ascension’e yra tik trys kaladės, kurių kortos žinomos išanksto visai žaidimo eigai. Centrinė 6 kortų eilė keičiasi su lig kiekvienu ėjimu ir visada nežinai kas išlįs iš portalo.

Sąveika tarp žaidėjų

Sąveika yra, bet ji nedidelė. Dažniausiai, sąveika tokia: žaidėjas stengiasi nukauti tokį monstrą, kuris prieš užsilenkdamas pakenkia kitiems žaidėjams. (pvz, numuša jų padėtus konstruktus, ar leidžia iš kitų žaidėjų atimti po kortą).

Kitas netiesioginės sąveikos būdas, koreguoti kortas, kurios padėtos centrinėje eilėje. Jei vienas žaidėjas išskirtinai imasi tik monstrų naikinimo, tai kiti stengiasi monstrų kortas kuo dažniau pašalinti iš centrinės eilės (daugelis kortų turi efektą, kuris leidžia išmesti į “diskardą” pasirinktą kortą iš centrinės eilės)

Komponentai

Kortos laaabai storos, o tai yra gerai. Gamintojai nepataupė. Storos, bet kraštai vistiek atsilupinėja po truputį ;(. Pats “artas” tikrai ne visiem bus priimtinas. Nes tai yra dark fantasy stiliumi nupiešti paveiksliukai, kuriuose galima įžvelgti tam tikrą ironišką stilių.
Bet iš esmės į paveiksliukus dėmesį kreipi tik pirmas kelias partijas. Na man asmensiškai tai visai patiko toks stilius. Neasmeniškai taip pat kaip ir asmeniškai :P
Brangakmeniai – garbės taškų žymekliai, deimantai ir rubinai nors ir plastmasiniai bet tikrai džiugina akį ir norisi jų prisigrobt kuo daugiau :P Žaidimo lenta kokybiška, nors realiai tai jinai naudojama kaip “organaizeris” ir fonas kortoms padėti. Drąsiai buvo galima apsieiti ir be lentos.

Strategija ir balansas

Galima išskirti (todėl ir išskiriu) dvi pagrindines strategijas: ekonominę ir karinę. Pirmu atveju perkamos kortos kurios duoda pinigų (runų), antru, kurios didina karinę galią. Ir deja yra žaidime šiek tiek disbalansas karinės strategijos naudai, bet……….Labai reikia žiūrėti kiek žaidėjų dalyvauja ir kokias jie strategijas taiko ir į tai atsižvelgiant taikyti vieną ar kitą strategiją. Turi neužilgo pasirodyti, o gal jau ir pasirodė žaidimo papildymas kuriame bus nauja mechanika ir galbūt ištaisys karinės strategijos persvarą.

Tai štai kaip ot.

Taisyklės paprastos ir nesunkiai perprantamos netgi stalo žaidimų naujokams. Netgi kai kuriais atvejais Ascension galima naudoti, kad “pasodinti naujokus ant stalo žaidimų”.

Nors žaidimas ne toks gilus, kaip Dominion ir ne toks atmosferinis kaip Thunderstone, bet tikrai “raunantis stogą”. Žinoma, ar linksma bus jį žaisti priklauso nuo žaidėjų kompanijos. Jei visi labai rimti ir perdėm susikaupę tai ir žaidimas pasirodys rimtas ir rūstus. Na bet jei daug maž tokie pokalbiai: – niekše, palik ramybėj šitą monstrą, aš jį noriu nudėti. Ach taip, na palauk, “nunešiu” tau visus konstruktus, tu dar man užrūkysi :P, tai tada visai linksma.