Stalo žaidimas: Escape from The Curse of the Temple

Parašė Profesorius, 2012/12/19

Šis žaidimas, tai pati “pačiausia” Esseno parodos naujiena. Naujienų tope vis dar nr1.

Turbūt daugelis esate matę vieną kitą filmą apie Indiana Jones nuotykius arba ką nors panašaus. Atsimenu kai mažas išsižiojęs žiūrėdavau ir norėdavau taip pat patirti tokius nuotykius. Su šiuo žaidimu galėsite išbandyti savo kailiu, kas būna, kai įlendi į kokią senovinę šventyklą prieš tai negavęs visų įmanomų ir keletos neįmanomai neįsivaizduojamų tos šventyklos dievų leidimo.
Nuotykinį žaidimą esu ne vieną žaidęs, bet šis labiausiai išpildė nuotykinio žanro kanonus,lakstymo po archajinių šventyklų koridorius temoje. Nuotykyje gali dalyvauti 1-5 žaidėjų. Tai kooperacinis žaidimas. Žmonės vs. kartonas. Nuotykiautojai vs. šventykla su visais savo spąstais, prakeiksmais ir ,žinoma, lobiais. Taigi, nuotykis prasideda. Esate centrinėje šventyklos salėje ir…………..jums visiškai nerūpi prisigrobti kuo daugiau lobių.

Jūsų tikslas išnešti sveiką ir pageidautina neapgadintą savo kailį. Jau ne iki lobių.. Tam turite lygiai 10 minučių. Taip taip, žaidimas trunka lygiai 10 minučių. Galima naudoti apdairiai įtrauktą į žaidimo komplektaciją smėlio laikrodį arba pasileisti specialių audio takelį .Beje smėlialaikrodis tik kraštutiniu atveju. Žymiai smagiau garso takelis, pagal kurį nuotykiautojai orientuojasi kada ką daryti ir tuo pačiu jis kuria žaidimo atmosferą. Kad išnešti sveiką kailį, reikia nuo prakeiktų smaragdų nuimti prakeiksmą, nes kitaip tikrai nepavyks pabėgti.

Taigi visi herojai laksto po šventyklą, ieško kambarių su smaragdais ir stengiasi kuo greičiau juos “atkeikti”. Reikia jų atkeikti tam tikrą skaičių (kuris keičiasi priklausomai nuo žaidėjų skaičiaus), o tada rasti išėjimą iš šventyklos (1as iš 5ių paskutinių galimų “tailų”). Taigi, kaip viskas vyksta? Kiekvienas žaidėjas turi po 5is kauliukus ir kiekvienam veiksmui turi išridenti tam tikrą reikiamą kombinaciją. Nori atversti naują kambarį? Išridenk du žmogeliukus. Nori atkeikti 3 smaragdus? Išridenk 10 deglų ar 10 raktų. Ridenimų skaičius neribojimas. Perridenkit tiek kartų kiek norit. Ar ne per gerai kartais? Tai štai – yra ir pasala: jeigu išsirito juodoji kaukė, tada jau ne kažką. Šį kauliuką dedam į šoną ir jo jau negalima perridenti. Tai ką daba daryti a? Ogi, taigi yra labai puiki auksinė kaukė, kuri “atrakina” net dvi juodas kaukes. Bet ir tai ne visada panacėja, nes būna po kelių ritimų turi visą gaują juodų kaukių ir nėr nei vieno laisvo kauliuko, kad auksinę kaukę gaut. Tai ką dabar daryti?

Atsimenat, probėgom minėjau, kad tai kooperacinis žaidimas. Teisingai, žaidėjai gali padėti vieni kitiems. Jei kažkas visiškai “užrakino” visus savo kauliukas, tai žaidėjas esantys tame pačiame kambaryje, gali savo auksinės kaukės kauliuku atrakinti kito žaidėjo kauliukus. O ką jeigu visi vienu metu “užsirakins”? Du kartus per žaidimą galima prie “prakeiktų” smaragdų pridėti dar vieną smaragdą ir tada visi žaidėjai gali juodkaukinius kauliukus perridenti, na žinoma, vienu smaragdu prakeiktuoju patampa daugiau. Suskamba gongas ir visi pirmyn. Kas naujus kambarius atidarinėja, kas skuba į juos ir stengiasi atkeikti smaragdus. Kas juodųjų kaukių užpultas kviečia bendražygius į pagalbą. Po kiek laiko vėl suskamba gongas. Dabar visiems nuotykiautojams reikia suspėti grįžti į centrinį šventyklos kambarį, kol neužsitrenkė durys (laiko tam apie 40sek.). Kad iš vieno kambario pereiti į kitą reikia išridenti reikiamą kombinaciją (ji būna ant kambario grindų). Jeigu nespėjate nubėgti, pajaučiate šventyklos prakeiksmą visu gražumu – prarandate 1ą kauliuką. O su 4iais likusiais bus jau sunkiau išridenti tinkamas kombinacijas.

Geriau jau suspėti pargrįžti. Tokie grįžimai per žaidimą būna du, o po to jau paskutinis etapas, kai reikia rasti išėjimo kambarį ir pabėgti. Kai jau esate išėjimo kambaryje reikia išridenti reikiamą kombinaciją ir šiuo atveju jums bendražygiai padėti negali. Kiekvienas individualiai turi įveikti šią kliūtį. Bet jei prieš užsitrenkiant durims nors vienas nuotykių ieškotojas nespėja pabėgti – pralaimi visi. Yra du žaidimo režimai: pažintinis ir pilnas. Pirmą partiją ir pažintinio lygio neįveikėm, nes nelabai aišku buvo kokią strategiją naudoti. Po keletos partijų jau pradinis lygis pasirodėsi per lengvas, taigi jamėmės pilnos žaidimo versijos. Ir viskas patapo kiek sudėtingiau, bet dar linksmiau. Atsirado prakeikti kambariai. Atrandi tokį kambarį ir gauni prakeiksmą. O prakeiksmų yra įvairių. Patys smagiausi , kai esi prakeiktas ir negali naudoti vienos rankos (ją reikia laikyti prie savo kaktos), arba prakeiksmas neleidžia kalbėti ir negali kitų žaidėjų paprašyti pagalbos. Buvo linksma situacija, kai žaidėjas “užsidirbo” kelis prakeikimus ir abi rankas turėjo laikyti prie kaktos. Ir tai sugebėjo vistiek ridenti kauliukus ir po kiek laiko bent vieną ranką atkeikė ir atgavo savo žinion. Taigi atsiranda pasunkinimas – prakeiksmai, bet atsiranda ir palengvinimas – lobiai. Lobiai taip pat įvairūs: pvz leidžia padaryti naują praėjimą tarp kambarių, ar nusitleleportuoti prie bendražygių, gauti iškart du raktus ar auksinę kaukę.

Nuomonė:visada žaidimuose ieškau kažkokių naujovių. Garso takelis ir laiko limitas nėra visiška naujiena, bet tai dar tikrai nenuvalkiota. O štai su kauliukų “speed rolingu” kol kas dar neteko susidurti. Kol kas esu skaitęs tik dar apie vieną žaidimą su panašia ar tokia pačia kauliukų ridesio mechanika. Taigi kol kas tai visiškai šviežia ir nenutrinta mechanika.Žaidimas labai dinamiškas, linksmas ir greitas. Trunka tik 10 minučių. Ir tas 10min yra didelis žaidimo pliusas. Kartais būna situacijų, kad lieka labai nedaug laiko ir tada žaidžiam kokį labai paprastą ir trumpą žaidimą. O dabar per 10min galima sužaisti pilnavertį ir labai smagų žaidimą. Žaidimo komponentai kokybiški. Taisyklės nėra sudėtingos – greitai paaiškinamos ir perprantamos. Turėtų žaidimas patikt ir naujokams ir tikriems gyyyykams. Ir vaikams ir suaugusiems. Ir šunims ir katėms. Ir žirafoms ……….